Πέμπτη 11 Οκτωβρίου 2012

Οι μαθητές γράφουν για το Φθινόπωρο

Οι μαθητές του Σχολείου μας έγραψαν τις σκέψεις τους για το Φθινόπωρο, στο πλαίσιο του μαθήματος της Γλώσσας, εμπνεόμενοι από την αλλαγή του καιρού το τελευταίο διάστημα:


 
Το φθινόπωρο ήρθε και φέτος, όπως κάθε χρόνο.
Τα χελιδόνια του Μάη και του Μάρτη ετοιμάζονται να φύγουν, για να πάνε να βρουν ένα πιο ζεστό μέρος.
Τα φύλλα των δέντρων άρχισαν να παίρνουν αυτό το πορτοκαλοκίτρινο χρώμα.
Τα σχολεία έχουν αρχίσει και τα μαθήματα επίσης.
Το φθινόπωρο σπάνια έχει ήλιο.
Τις περισσότερες φορές το φθινόπωρο, αν έχω τελειώσει τα μαθήματά μου, βγαίνω βόλτα με τους φίλους μου, το απόγευμα.
Επειδή το φθινόπωρο βρέχει, οι αγρότες δεν μπορούν να σπείρουν, να θερίσουν ή να σβαρνίσουν, επειδή το χώμα είναι πολύ μαλακό από τη βροχή.
Εμένα μου αρέσει το φθινόπωρο, γιατί όταν η μαμά μου μαζεύει τα φύλλα από την αυλή τα κάνει συνήθως ένα βουνό κι εμένα μου αρέσει να ανεβαίνω στο παρτέρι μας να λέω "κανόνι" και να κάνω βουτιά στους σορούς από τα φύλλα. Αλλά όταν το κάνω αυτό η μαμά μου με μαλώνει!
Αυτό είναι το φθινόπωρο!!!

Καλλιόπη Χαριζάνη, Στ΄ τάξη
 
 

 

 
Το φθινόπωρο ήρθε, τα δέντρα ρίχνουν τα φύλλα τους και ο ουρανός παίρνει το γκρίζο του χρώμα. Είναι η εποχή που αρχίζουν τα πρωτοβρόχια.
Οι πελεκάνοι, οι γερανοί και άλλα πουλιά ετοιμάζονται να φύγουν. Ένα από αυτά είναι και τα χελιδόνια. Αυτά τα ωραία, ασπρόμαυρα πουλιά.
Όλα φεύγουν για να αναζητήσουν πιο θερμά μέρη. Τα χελιδόνια ταξιδεύουν με 150 χλμ. την ώρα. Όταν τα μικρά χελιδονάκια κουραστούν οι πελεκάνοι τα κρατάνε με τα μεγάλα τους φτερά.
Συνήθως τα χελιδόνια φεύγουν όχι μόνο για να αναζητήσουν πιο θερμά μέρη, αλλά και επειδή η τροφή τους λιγοστεύει. Έτσι ελπίζουν στο μέρος που θα πάνε να βρούνε πολλή τροφή για όλους.
Όταν κατεβαίνουν στο έδαφος φτιάχνουν τη φωλιά τους στα δέντρα χρησιμοποιώντας κλαδιά. Όταν είναι έτοιμη όλα μαζί χελιδόνια και χελιδονάκια ξεκουράζονται.
Το φθινόπωρο είναι μια από τις ωραιότερες εποχές του χρόνου. Δεν θα την ξεχάσω ποτέ!
 
 
Γιώργος Παραλίκης, Ε΄ τάξη