Δευτέρα 29 Σεπτεμβρίου 2025

Δημιουργία ραδιοφωνικής ταυτότητας και πρώτη δημοσιογραφική πρώτη δημοσιογραφική εμπειρία με αφορμή την Πανελλήνια Ημέρα Αθλητισμού

 

Η ραδιοφωνική ομάδα του σχολείου μας έκανε τα πρώτα της βήματα μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες που συνδύασαν τη φαντασία, τη συνεργασία και τη δημιουργικότητα. Από τη σχεδίαση του λογοτύπου μέχρι την πρώτη μας δημοσιογραφική εμπειρία, τα παιδιά γνώρισαν τον ρόλο του δημοσιογράφου και έζησαν τη μαγεία της συνέντευξης, στο πλαίσιο της Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού.


Δραστηριότητα 1

Δημιουργία ταυτότητας ραδιοφωνικής ομάδας σχολείου / Λογότυπο

Το λογότυπο, ή αλλιώς το “σήμα” της ραδιοφωνικής ομάδας του σχολείου μας, δημιουργήθηκε από τους μαθητές και τις μαθήτριες ύστερα από εικαστικές δραστηριότητες.

Παρατήρησαν άλλα σήματα, πήραν ιδέες και κατανόησαν πώς ξεκινάει μια επιτυχημένη «δημιουργική διαδικασία». Αρχικά, μέσα στην αίθουσα, οι τάξεις Β’, Γ’ και Δ’ εξέφρασαν τις ιδέες τους, όταν τους τέθηκε η πρόκληση να σχηματίσουν τη λέξη «Όσσα» με χαρακτηριστικά της περιοχής (από τη φύση ή την ιστορία), ώστε να δημιουργήσουν με αυτά τα γράμματα το σήμα. Έκαναν αρκετές δοκιμές με στοιχεία της φύσης: δέντρα (έλατα, θάμνους), ζώα (σφήκες, κάμπιες) και φρούτα (κεράσια). Κάθε επιλογή συνοδευόταν από αιτιολόγηση.

Το καταπράσινο περιβάλλον οδήγησε στη χρήση ελάτων και θάμνων. Το όνομα «Όσσα», που σημαίνει «σφήκα», συνδέθηκε με την παρουσία πολλών σφηκών στο χωριό. Η Γιορτή Κερασιού αποτέλεσε την κυρίαρχη πρόταση και τα κεράσια αξιοποιήθηκαν είτε για τα δύο σίγμα (με κάμπιες στο ενδιάμεσο, ώστε να φαίνεται ότι έχουν φαγωθεί) είτε για το όμικρον και το άλφα στο τέλος της λέξης. Τα παιδιά πρότειναν επίσης σχήματα όπως βράχους, αλλά δεν επιλέχθηκαν στα τελικά σχέδια.

Στη συνέχεια, αποτύπωσαν τις σκέψεις τους με χρώματα, δημιουργώντας ανώνυμα σχέδια (οκτώ συνολικά). Αυτά διαμοιράστηκαν τυχαία στα παιδιά των Ε’ και ΣΤ’ Τάξεων, τα οποία πρόσθεσαν στοιχεία που να δηλώνουν τον δημοσιογραφικό και ραδιοφωνικό χαρακτήρα, όπως μικρόφωνα και ακουστικά.

Στο τέλος, όλοι μαζί αποφάσισαν ποιο λογότυπο θα μπορούσε να εκπροσωπήσει το σχολείο. Οι συλλογικές δημιουργίες τέθηκαν σε ψηφοφορία από τους ίδιους τους δημιουργούς. Κάθε παιδί είχε δικαίωμα να δώσει τρεις ψήφους σε διαφορετικά σχέδια. Ήταν μια πολύ ενδιαφέρουσα διαδικασία, που όλοι απόλαυσαν! Με 9 ψήφους αναδείχθηκε ένα σχέδιο που είχε δημιουργηθεί από μία μαθήτρια της Δ’ Τάξης και μία της ΣΤ’ Τάξης. Το σχέδιο αυτό αποτελεί τη βάση για ένα ψηφιακό λογότυπο, που μπορεί να δημιουργηθεί στην πορεία της σχολικής χρονιάς.







Δραστηριότητα 2

Δημιουργία καρτέλας μέλους – Δημοσιογράφου και Αυτοσχέδιου Μικροφώνου

Μία πρώτη «γεύση» από την ιδιότητα του δημοσιογράφου δόθηκε μέσα από τη δημιουργία προσωπικής καρτέλας – ταυτότητας. Με πολύ μεράκι κατασκευάστηκε το καρτελάκι του δημοσιογράφου για καθένα από τα 16 παιδιά του σχολείου!

Δημοσιογράφος χωρίς μικρόφωνο με το σήμα του επάνω υπάρχει; Όχι, φυσικά! Έτσι, οι μαθητές/τριες των μεγάλων τάξεων ετοίμασαν το δικό τους αυτοσχέδιο μικρόφωνο και κόλλησαν το σήμα μας! Το μικρόφωνο έκανε ιδιαίτερη εντύπωση και με πολλή χαρά θα το χρησιμοποιήσουν στην πρώτη τους δημοσιογραφική αποστολή και στη συνέχεια!


Δραστηριότητα 3

Συνέντευξη με τον Παραολυμπιονίκη , κ.Μυλωνίδη Πέτρο

Οι μαθητές και οι μαθήτριες των Ε’ και ΣΤ’ Τάξεων αναζήτησαν πληροφορίες για τον Παραολυμπιονίκη , τον οποίο θα είχαν τη χαρά να γνωρίσουν από κοντά στο Δημοτικό Σχολείο Κρυονερίου, στο πλαίσιο συνεργατικής δράσης για την «Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού», στις 26 Σεπτεμβρίου 2025.

Με ιδιαίτερη ευαισθησία κατέγραψαν τα ερωτήματά τους και συνέταξαν μια σειρά από ερωτήσεις για τον καλεσμένο τους. Την ημέρα της εκδρομής, όλα τα παιδιά συμμετείχαν σε αθλητικές δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν στο προαύλιο του Κρυονερίου. Στο τέλος, ήρθε η πρώτη μεγάλη στιγμή: η πρώτη τους συνέντευξη ως δημοσιογράφοι!

Με επαγγελματική συσκευή ηχογράφησης και ακουστικά του European School Radio, τα παιδιά, σε ζευγάρια, ηχογράφησαν τις ερωτήσεις και τις απαντήσεις. Χειρίστηκαν με άνεση τον εξοπλισμό και απόλαυσαν τη διαδικασία!